REGULAMIN

sklepu internetowego sklep.dworwilkowice.pl

DEFINICJE

Klient – każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupów w ramach witryny internetowej sklep.dworwilkowice.pl

Konsument – osoba fizyczna, która nabywa towar w celu niezwiązanym z prowadzona przez siebie  działalnością gospodarczą lub zawodową

Regulamin – niniejszy regulamin, który określa warunki dokonywania zakupów za pośrednictwem witryny sklep.dworwilkowice.pl Niniejszy regulamin oparty jest o przepis art. 8 ustawy z dnia 18.07.2002r. o oświadczeniu usług drogą elektroniczną.

Witryna – witryna internetowa sklep.dworwilkowice.pl , której właścicielem jest Marta Kaczkowska, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Winnice Dwór Wilkowice z siedziba w Wilkowicach Wilkowice 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka.

Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, który zarejestrował się na Witrynie

Towar – rzeczy prezentowane na Witrynie, które mogą być przedmiotem sprzedaży w Sklepie.

Sklep – stacjonarny punkt sprzedaży znajdujący się w Wilkowicach 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka, tel: +48 663 754 391, e-mail: winnice@dworwilkowice.pl

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży towarów zawarta za pośrednictwem witryny internetowej sklep.dworwilkowice.pl pomiędzy spółką Martą Kaczkowską, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Winnice Dwór Wilkowice z siedzibą w Wilkowicach 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka i Klientem, a realizowane w Sklepie.

Wartość zamówienia – cena Towaru (Towarów) powiększona o koszty, które ewentualnie zostaną doliczone w przypadku, gdy Klient nie odbiera Towaru osobiście w Sklepie, a także w zależności od wybranej formy płatności.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, które przedmiotem jest bezpośredni zamiar zawarcia umowy sprzedaży Towarów ze Sprzedawcą w Sklepie.

Pełnomocnik – osoba, której Klient udzielił pełnomocnictwa do odbioru w jego imieniu zakupionego towaru w Sklepie.Dzień Roboczy – każdy dzień tygodnia poza sobotą, niedzielą i innymi dniami ustawowo wolnymi od pracy.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Witryny, która służy do prezentacji towarów oraz składania i realizacji Zamówień na towary znajdujące się w ofercie Sprzedawcy, a także do umieszczania informacji i artykułów dotyczących win oraz działalności Sprzedawcy.

  2. Właścicielem i prowadzącym Witrynę Marta Kaczkowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Winnice Dwór Wilkowice z siedzibą w Wilkowicach 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka, posiadająca nr NIP: 8941020884.

  3. Sprzedawca dokonuje sprzedaży napojów alkoholowych w oparciu o ważne zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży zawierających od 4,5% do 18% alkoholu nr EDG-7340.66.S.B.59.2017 z dnia 02.11.2017 r. wydane przez Wójta Gminy Rawa Mazowiecka na podstawie ustawy z 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

  4. Miejscem zawierania i realizacji umów sprzedaży jest Sklep.

  5. Regulamin określa w szczególności:

a) zasady korzystania z Witryny;
b) zasady rejestracji i korzystania z Konta w Witrynie;
c) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień na zakup Towarów w Sklepie;
d) zasady zawierania umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Witryny.

  • Warunkiem skutecznego i pełnego korzystania z Witryny jest spełnienia poniższych wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, a w szczególności:

  1. posiadanie komputera klasy PC lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z Witryny,

    1. dostęp do sieci Internet,

    1. posiadanie odpowiedniego oprogramowania, w tym co najmniej przeglądarki internetowej:  Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari w wersji 4 i wyższej z zainstalowanymi aktualnymi wersjami Java i Flash.

  • Niedopuszczalne jest korzystanie z Witryny w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem i niniejszym Regulaminem.

  • Z witryny mogą korzystać wyłącznie osoby, które ukończyły 18 lat.

  • Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Witryny oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

  • Sprzedawca sugeruje zapoznanie się z niniejszym Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania z Witryny. W przypadku braku akceptacji Regulaminu w całości lub w części, Sprzedawca prosi o niekorzystanie z Witryny.

  • Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania z niektórych funkcji Witryny, a w szczególności z możliwości składania Zamówień lub dodawania komentarzy lub opinii, w tym też może usunąć lub zablokować Konto Klienta, w przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:

  • podał w trakcie rejestracji lub składania Zamówienia nieprawdziwe dane, w szczególności odnośnie swojego wieku,

  • dopuścił się naruszenia zobowiązań określonych niniejszym Regulaminem.

Użytkownik/Klient, którego konto zostało usunięte lub zablokowane zgodnie z punktem poprzedzającym Regulaminu, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.

2. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem dokonania przez Klienta Zamówienia za pośrednictwem Witryny jest podanie niezbędnych informacji do realizacji Zamówienia, a także zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i jego akceptacja.

  2. Użytkownik może złożyć zamówienie jednym z poniższych sposobów:

    1. poprzez wypełnienie zamieszczonego w Witrynie formularza zamówienia,

    1. telefonicznie pod numerem +48 663 754 391

  3. Dla uniknięcia wątpliwości uznaje się, że umowy sprzedaży zawierane na postawie Zamówień składanych za pośrednictwem Witryny lub telefonicznie pod numerem wskazanym ust. 2 lit. b niniejszego punktu Regulaminu są zawierane i realizowane w należącym do Sprzedawcy punkcie sprzedaży (Sklepie) położonym w Wilkowicach 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka.

  4. Klient przez potwierdzenia Zamówienie jednocześnie oświadcza, że bierze na siebie pełną odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, że jest osobą pełnoletnią oraz, że nie dokonuje zakupu alkoholu celem jego dalszej odsprzedaży. W celu weryfikacji pełnoletności Klienta Sprzedawca wymaga podania daty urodzenia Klienta w formularzu Zamówienia, w razie wątpliwości Sprzedawca może też zażądać przesłania e-mailem skanu jego dowodu osobistego.

  5. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia. Potwierdzenie to wysyłane jest na adres e-mail wskazany w formularzu Zamówienia w trakcie procesu składania Zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub wskazany w zakładce Konta (Klient zarejestrowany).

  6. Potwierdzenie przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę nastąpi w terminie jednego dnia roboczego, od chwili jego otrzymania. W przypadku, gdy Zamówienie zostało złożone w sobotę, niedzielę, dzień świąteczny lub inny ustawowo wolny od pracy, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w pierwszym kolejnym dniu roboczym. W przypadku bezskutecznego upływu terminu wskazanego w zdaniu poprzednim, Klient nie jest już związany treścią złożonego Zamówienia.

  7. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia Zamówienia w szczególności w następujących przypadkach:

    1. Klient nie odebrał Towarów objętych wcześniejszym Zamówieniem;

    1. objęty Zamówieniem Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy,

    1. podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości;

    1. pojawiły się zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu (siła wyższa).

  8. W terminie przewidzianym na potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia Sprzedawca może  skontaktować się z Klientem za pośrednictwem e-maila albo telefonicznie w celu doprecyzowania szczegółów Zamówienia w przypadku wątpliwości, a także w szczególności:

    1. poinformować Klienta o wydłużonym terminie realizacji Zamówienia na dany Towar/Towary, wskazując równocześnie nowy termin realizacji. W takim przypadku, jeżeli Klient w ciągu trzech Dni Roboczych nie zaakceptuje nowego terminu realizacji Zamówienia, Zamówienie zostanie  anulowane;

    1. zweryfikować prawidłowość podanych przez Klienta w Zamówieniu danych – w przypadku uzasadnionych wątpliwości dotyczących ich poprawności.

  9. Pełna informacja dotycząca kosztów przesyłki i wszelkich innych kosztów związanych z realizacją umowy sprzedaży lub z dostarczeniem Towaru do Kupującego, zostaną przedstawione Klientowi w podsumowaniu Zamówienia po dokonaniu przez niego wyboru formy odbioru Towaru i formy płatności – jeśli Klient składając Zamówienie zaznaczył opcję skorzystania z firmy kurierskiej przy odbiorze Towaru. Wszystkie informacje o kosztach związanych z realizacją umowy zawarte są również w zakładce ”Koszty realizacji umowy”, zawieszonej na Witrynie.

  10. Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci faktury VAT. Dokument sprzedaży wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do Zamówienia są skompletowane i gotowe do odebrania.

  11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Zamówień. O ewentualnych ograniczeniach i ich zakresie Sprzedawca poinformuje Klienta przed potwierdzeniem przez niego Zamówienia.

  12. Klient posiadający Konto zobowiązany jest do informowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie adresu e-mail lub numeru telefonu, dokonując aktualizacji danych po zalogowaniu się do Konta.

3. CENA I ZAPŁATA CENY

  1. Wszystkie ceny Towarów prezentowanych na Witrynie wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceną wiążącą strony jest cena Towaru wskazana na Witrynie w chwili składania Zamówienia. Ceny Towarów nie zawierają w sobie kosztów, o których mowa w pkt. 2 ust. 9 niniejszego Regulaminu.

  2. Informacja o całkowitej Wartości Zamówienia prezentowana jest w Witrynie przed zaakceptowaniem przez Klienta skompletowanego Zamówienia.

  3. Klient dokonuje zapłaty za zamówione Towary i ewentualne koszty dodatkowe w jeden z poniżej wskazanych sposobów według swojego wyboru:

    1.   osobiście przy odbiorze Zamówienia w Sklepie – gotówką lub kartą płatniczą,za pobraniem, tzn. w przypadku dostarczenia Zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej gotówką do rąk przedstawiciela firmy kurierskiej. Realizacja Zamówienia z takim sposobem płatności zostanie uruchomiona po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji, przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy – wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer 92 1050 1025 1000 0097 7092 1147 W tytule przelewu Klient zobowiązany jest podać z podaniem dane Sprzedawcy, tj. Winnice Dwór Wilkowice Marta Kaczkowska z siedzibą w Wilkowicach 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka. Realizacja Zamówienia z takim sposobem płatności zostanie uruchomiona po zaksięgowaniu pełnej kwoty (Wartości Zamówienia) wymaganej wpłaty za złożone zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy,

    1. za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności przelewy24.pl – Klient, wybierając ten sposób płatności, zostanie przekierowany do serwisu transakcyjnego banku, po zalogowaniu się Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy.

  4. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dokonania zapłaty za Zamówienie – w zależności od Towarów będących przedmiotem Zamówienia lub od wielkości całkowitej Wartości Zamówienia.

  5. Sprzedawca pozostawia sobie uprawnienie do ustalenia z Klientem na podstawie odrębnych negocjacji innych form płatności (poza wskazanymi w ust. 3 niniejszego punktu).

  6. Akceptując niniejszy Regulamin Klient, będący osobą fizyczną, wyraża zgodę na doręczenie mu zamiast paragonu faktury VAT dokumentującej zakup Towarów wskazanych w Zamówieniu, jak też wyraża zgodę na to, aby wyżej wskazana faktura VAT została mu doręczona w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia. Faktury dla Klientów nie będących osobami fizycznymi również są wystawiane w formie elektronicznej i są przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.

  7. W przypadku zwrotu towaru Sprzedawca wystawi fakturę korygującą

4. ODBIÓR TOWARU

  1. O gotowości Towaru do odbioru Klient będzie zawiadomiony/poinformowany wiadomością e-mail wysłaną na wskazany przez niego podczas składania Zamówienia adres. Osoba dokonująca odbioru Towaru obowiązana będzie podać imię i nazwisko Klienta oraz numer Zamówienia. Warunkiem wydania/dokonania odbioru Towaru jest pisemne potwierdzenie odbioru Towaru. Sprzedawca zastrzega, że Towar nie będzie wydany osobie niepełnoletniej lub nietrzeźwej. Sprzedawca uprawniony jest do sprawdzenia tożsamości osoby odbierającej Towar, a także jej wieku (np. poprzez okazanie mu dowodu osobistego).

  2. Klient zobowiązuje się odebrać Towaru w puncie sprzedaży położonym w Wilkowicach 88A w dni od poniedziałku do soboty w godzinach od 11:00 – 15:00 Klient może odebrać Towar osobiście lub za pośrednictwem innej osoby, która została przez niego do tego upoważniona. W procedurze odbioru Towaru Klient może też skorzystać z usług współpracującej ze Sprzedawcą firmy kurierskiej lub innych osób (podmiotów), które odbiorą w jego imieniu i na jego rzecz  zamówiony Towar ze Sklepu i dostarczy go do wskazanego przez Klienta w treści Zamówienia miejsca. Klient może też skorzystać z usługi dostarczenia zakupionych przez niego Towarów do jednego ze sklepów współpracujących ze Sprzedawcą, których lista jest umieszczona na Witrynie.

  3. Koszty dostarczenia Towaru przez firmę kurierską, które Klient ponosi oprócz ceny za Towar, określone są w zakładce „Koszty realizacji umowy”, a także każdorazowo szczegółowo wyliczone i  wskazane w Zamówieniu.

  4. W przypadku wybrania przez Klienta opcji odbioru Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej lub innych osób (zgodnie z ust. 2 niniejszego punktu) wydanie Towaru Klientowi, realizujące obowiązek Sprzedawcy z tytułu umowy sprzedaży, następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę zamówionych Towarów firmie kurierskiej lub innej, upoważnionej przez niego osobie. W takiej sytuacji, odznaczenie przez Klienta w treści zamówienia opcji odbioru Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej lub innej osoby, jest równoznaczne z oświadczeniem, iż upoważnia kuriera lub wskazaną tam osobę do odbioru Towaru w jego imieniu.

  5. Sprzedawca zastrzega, iż przedstawiciel firmy kurierskiej lub inna osoba nie wyda zamówionych przez Klienta Towarów osobom nietrzeźwym lub niepełnoletnim – co może zweryfikować poprzez okazanie dowodu osobistego przez osobę odbierającą. W takiej sytuacji (nietrzeźwość lub niepełnoletność osoby odbierającej) Sprzedawca ma prawo w terminie 3 dni roboczych od tego zdarzenia odstąpić od umowy. Na skutek odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi wpłacone środki pieniężne (wartość zamówienia) pomniejszone o koszty dostawy/transportu.

  6. Sprzedawca zastrzega, iż odbiór za pośrednictwem firmy kurierskiej realizowane są wyłącznie na terytorium Polski, w dni robocze, w godzinach 11.00 – 15.00 , na koszt Klienta uwidoczniony w podsumowaniu złożonego przez Klienta Zamówienia. Niezależnie od tego kurier może, lecz nie jest zobowiązany, kontaktować się na wskazany przez Klienta numer telefonu, celem potwierdzenia obecności w miejscu dostawy.

  7. Firma kurierska lub inne osoby odbierają od Sprzedawcy Towar i dostarczają go na adres odbiorcy, wskazany w formularzu Zamówienia przez Klienta w terminie do 3 Dni Roboczych. Termin realizacji dostawy, w zależności od wybranego przez Klienta sposobu zapłaty, rozpoczyna swój bieg:

    1.  po zaksięgowaniu całkowitej kwoty wymaganej wpłaty za złożone Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy – w przypadku wyboru sposobów płatności, o których mowa w pkt. 3 ust. 3 lit. c) lub d) niniejszego Regulaminu,

    1. po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę – w przypadku wyboru sposobu płatności, o którym mowa w pkt. 3 ust.3. lit. b) niniejszego Regulaminu.

  8. Sprzedawca informuje Klienta niezwłocznie po odebraniu zamówionych Towarów przez firmę kurierską, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail podany w Zamówieniu.

  9. Przy odbiorze przesyłki od przedstawiciela firmy kurierskiej Klient/odbierający powinien sprawdzić w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie oraz czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią Zamówienia.

  10. W przypadku, gdy zawartość przesyłki jest niezgodna z treścią Zamówienia, paragonu lub faktury VAT, lub jeżeli Towar w przesyłce uległ uszkodzeniu, Klient powinien sporządzić protokół szkody zgodnie z procedurą stosowaną przez firmę kurierską. Tak sporządzony protokół szkody ma na celu usprawnienie procesu rozpatrzenia reklamacji, choć w żaden sposób nie ma wpływu na merytoryczne rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

  11. W przypadku nieskutecznej próby dostarczenia Towaru z powodu podania przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych adresowych, uniemożliwiających dostarczenie przesyłki, czy też w przypadku nieobecności Klienta lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki, kolejna dostawa uwarunkowane będzie od uprzedniego pokrycia przez Klienta jej kosztów,

5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Klient, będący w rozumieniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa konsumentem, ma prawo w terminie 14 dni od dnia realizacji Zamówienia (odebrania Towaru) odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia znajduje się TUTAJ.

  2. Konsument może również skorzystać (fakultatywnie) z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostarczanego mu przez Sprzedawcę wraz z Towarem. Sprzedawca zaleca odstąpienie od umowy poprzez  przesłanie wypełnionego formularza mailowo na adres: winnice@dworwilkowice.pl

  3. Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru lub w inny sposób udokumentować zakup Towaru.

  4. Zgodnie z treścią art. 38 pkt. 4, 5 i 7 ustawy z dnia 30.05.2014r. o prawach konsumenta Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w odniesieniu do następujących Towarów:

    1. ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;

    1. dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych;

    1. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.

  5. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek zwrócić Towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy też odesłanie Towarów przed jego upływem.

  6. Zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 30.05.2014r. o prawach konsumenta Klient będący konsumentem ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres: Wilkowice 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka.

  7. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów. Ponadto sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem należnej Klientowi ceny na skutek odstąpienia od umowy do czasu zwrotu Towaru przez Klienta.

  8. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub w inny wskazany przez Klienta, o ile Sprzedawca zaakceptuje taki sposób.

  9. Klient będący konsumentem nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do Towarów stanowiących napoje alkoholowe, które zostały otwarte.

  10. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientom, którzy zawarli umowę sprzedaży jako przedsiębiorcy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

  11. Sprzedawca ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży jeżeli Klient w terminie 21 dni od złożenia Zamówienia nie dokonał zapłaty za objęte tym Zamówieniem Towary.

6. REKLAMACJE

  1. Klient ma prawo złożyć reklamację w przypadku stwierdzenia wady prawnej lub fizycznej Towaru – w ramach odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi w trybie przepisów 556 i nast. kodeksu cywilnego.

  2. Dla umożliwienia Sprzedawcy rozpatrzenia złożonej reklamacji Klient zobowiązany jest dostarczyć Towar do Sklepu wraz z dowodem zakupu. W przypadku, gdy reklamacja okaże się uzasadniona, koszty dostawy Towaru do Sklepu ponosi Sprzedawca.

  3. Sprzedawca rozpatrzy złożoną mu przez Klienta reklamację i udzieli mu odpowiedzi na nią w terminie 14 dni od daty dostarczenia przez Klienta reklamowanego Towaru do Sklepu. W przypadku, gdy reklamację złożył Klient będący konsumentem Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi w terminie 30 dni, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. O rozstrzygnięciu reklamacji Sprzedawca zawiadomi Klienta jednym ze wskazanych niżej sposobów: pisemnie (za pośrednictwem poczty) lub emailem lub telefonicznie – w oparciu o dane teleadresowe podane przez Klienta w reklamacji.

  4. W przypadku, gdy reklamacja okaże się uzasadniona, a Klient zażądał:

    1. zwrotu ceny – Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną cenę przelewem bankowym na rachunek bankowy wskazany przez Klienta w reklamacji w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia Klienta o rozstrzygnięciu reklamacji,

    1. wymiany Towaru – Sprzedawca  niezwłocznie postawi Klientowi wymieniony Towar do odbioru – zgodnie z niniejszym Regulaminem – w terminie 3 dni od daty zawiadomienia Klienta o rozstrzygnięciu reklamacji.

7. DANE OSOBOWE (ochrona)

  1. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Klientów jest Marta Kaczkowska, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Winnice Dwór Wilkowice z siedzibą w Wilkowicach 88A, 96-200 Rawa Mazowiecka, posiadająca nr NIP 8941020884.

  2. Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.  administrator informuje, iż:

    1.  Pani/Pana dane osobowe podawane są dobrowolnie, jednak w niektórych przypadkach jest to niezbędne (np. rejestracja lub założenie konta w Sklepie, czy rozliczenie i wykonanie umowy sprzedaży). Przetwarzane będą w celu realizacji umowy - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b; na podstawie dobrowolnej zgody (np. udział w konkursach) – art. 6 ust. 1 lit. a; na podstawie przepisów prawa (rozliczenie umowy sprzedaży w zakresie podatków) - art. 6 ust. 1 lit. c; w celach określonych w art. 6 ust. 1 lit. f (np. dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami) - ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.

    1. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być/będą: Poczta Polska, firmy kurierskie/transportowe, podmioty serwisujące sprzęt IT oraz wdrażające i serwisujące oprogramowanie komputerowe służące administratorowi do obsługi klientów sklepu internetowego, w zakresie księgowo-fiskalnym, a także banki i podmioty obsługujące płatności internetowe.

    1. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres adekwatny i nie dłuższy od okresów zgodnych z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w poszczególnych obszarach przetwarzania danych osobowych,

    1. posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych; sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;  przenoszenia danych; cofnięcia zgody w dowolnym momencie,

    1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,

    1. podanie danych osobowych jest ustawowym warunkiem zawarcia umowy i jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować niewykonaniem umowy. W pozostałych przypadkach opiera się na dobrowolnej zgodzie osoby udostępniającej swoje dane osobowe lub przepisach prawa (w szczególności ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. - RODO), jednakże odmowa podania tych danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować niemożliwością wykonania umowy.

    2. Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu).

  3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę, znajdują się w zakładce  Dane osobowe/polityka prywatności i cookies , umieszczonej na Witrynie.

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Sprzedawca informuje, że skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.

    1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

        a. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

        b. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

        c. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

    3. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.

    1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem, a Sprzedawcą.

      1. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

      1. Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wszelkie znaki towarowe i oznaczenia Towarów pojawiające się na Witrynie objęte są prawami ochronnymi na rzecz podmiotów uprawnionych do nich wykorzystywane są jedynie dla celów identyfikacji Towarów i ich producentów. Wykorzystywanie ich w jakikolwiek sposób z naruszeniem przepisów obowiązującego w tym zakresie prawa i bez uzgodnienia tego z podmiotami, którym przysługują prawa do nich, jest zabronione.

  2. Niniejszy Regulamin może być zmieniany przez Sprzedawcę. Jednakże o każdej zmianie Regulaminu Klient zostanie poinformowany poprzez zamieszczenie jej na stronie internetowej sklep.dworwilkowice.pl, a ponadto zmiana Regulaminu wymagać będzie każdorazowo akceptacji Klienta w procesie składania Zamówienia. Zmiany Regulaminu nie mogą działać wstecz.

  3. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają wyłącznie powszechnie obowiązujące przepisy polskiego prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta (z dnia 30.05.2014r.), ustawy o oświadczeniu usług drogą elektroniczną (z dnia 18.07.2002r.), ustawy o wychowaniu w trzeźwości i zwalczaniu problemów alkoholowych (z dnia 26.10.1982r.), ustawa o ochronie danych osobowych (z dnia 10.05.2018r.) oraz ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (RODO).

  4. Klauzula salwatoryjna – w przypadku prawomocnego  orzeczenia  jakiegokolwiek  organu administracyjnego  lub sądu,  którykolwiek z zapisów niniejszego Regulaminu zostanie  uznany  za  nieważny  lub  nieskuteczny,  pozostałe zapisy Regulaminu zachowują pełną moc i skuteczność. Zapisy Regulaminu uznane zgodnie ze zdaniem poprzednim za nieważne lub nieskuteczne,  zostaną zastąpione zapisami ważnymi w świetle prawa i w  pełni  skutecznymi,  które  wywołują  skutki prawne  zapewniające  możliwie  zbliżone  do pierwotnych korzyści  Klienta.

  5. W przypadku sporów, których nie udało się rozstrzygnąć na drodze polubownej, właściwym dla ich rozstrzygnięcia będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.